zaterdag 9 augustus 2014

komkommer... euh augurkentijd


De kleine tuin wordt lichtjes overwoekerd door 3 augurkplantjes, ik moet ze even laten doen tot ik 3 potten met ingemaakte (zoetzuur) augurkjes heb gevuld. Ik probeer ze zo klein mogelijk te plukken, maar dat is niet altijd even makkelijk. Hier en daar vergeet ik ééntje en op 2 dagen zijn ze meer dan een duim dik.

Als de planten hun werk gedaan hebben, hopelijk voor eind augustus, moeten ze plaats maken om de najaars bladgroentjes in de bak te zaaien; veldsla en spinazie.


De eerste peper begint te kleuren. Ik heb ze even geteld: 53 pepers hangen er aan. Volgens mij is de plaatsing tegen de (zuid/zuid-oost) muur echt wel een must voor deze plant als je buiten pepers wil kweken.
Ik ben ook begonnen met een plant uit de winkel, eentje gekozen waar al vruchtjes aanhingen en die er stevig uit zag. Ze zelf zaaien is minder interessant, omdat je volgens mij aan 1 plant genoeg hebt.


De plant hieronder is een gember (een wortelknol uit de supermarkt) die ik in een pot binnen geplant heb in het voorjaar, daar zijn 2 grote stengels uitgegroeid. De stengels zouden afsterven in de winter en dan kan je nieuw gevormde knollen oogsten, voor thee of andere toepassingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten