zaterdag 31 mei 2014

Kriebelbeestjes

Kiemplantjes van dille blijken zeer geliefd bij allerlei beestjes, een eerste poging werd door slakjes verorberd, de tweede poging is ten onder gegaan aan bladluizen. Ik ga wellicht een dille plantje kopen :-)

Die laatste heeft zich gezet op alles wat nog in de koud bak stond: rucola, kervel en kiemende boontjes. Het dak van de koude bak gaat er vanaf nu af. Het feit dat er onvoldoende luchtcirculatie is en er geen regen aan kan, geeft nu meer nadeel dan voordeel volgens mij.


 De overblijvende rucola en kervel heb ik verwijderd, en ik had gelukkig al een vers bedje gezaaid.
Verder ook nog basilicum gezaaid en extra peterselie in de bak. In 3 glazen potjes 3 kropjes klein duimpje sla, misschien zet ik deze wel binnen, waar in principe geen slakken komen. Dat kan nog decoratief zijn, een glazen potje met een sla in.


De eerste aardbeien ge-oogst. De eerste kerstomaatjes zijn al zichtbaar. En er zitten zelfs al bloemetjes op de vroegste struikboontjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten